Els càmpings de Catalunya i els càmpings d'Occitània s'alien per fer front als reptes comuns
2025-02-26 11:30Conscients de la importància de ser cada vegada més eficients en la gestió dels recursos hídrics i de millorar la gestió dels riscos davant l’actual context d’emergència climàtica per poder estar preparats davant qualsevol situació, la Federació Catalana de Càmpings (FCC) i la Fédération de l’Hôtellerie de Plein Air Occitanie (FHPA Oc) han decidit unir forces i començar a treballar conjuntament per afrontar aquests i altres reptes que tenen en comú els sectors dels dos territoris en l’àmbit de la sostenibilitat, la seguretat, la formació dels equips i en les relacions amb les administracions.
En una reunió celebrada a Figueres amb representants de les dues federacions, i de les associacions que agrupen les dues entitats, s’ha definit el calendari de trobades que es duran a terme dos cops l’any i també s’ha acordat elaborar un document amb les prioritats a abordar. En aquest sentit, les dues entitats han coincidit en la necessitat de trobar fórmules per tal de seguir reduint el consum d’aigua als càmpings així com buscar solucions innovadores que els permetin afrontar nous episodis de sequera. Un altre dels temes que s’ha posat damunt la taula és la necessitat d’explorar totes les possibilitats que ofereix la tecnologia i la intel·ligència artificial per millorar no només l’experiència del visitant sinó també per fer més eficient la gestió dels riscos climàtics i la vigilància de piscines i altres equipaments.
Altres objectius comuns de les dues entitats passen per entendre la digitalització com una necessitat que permetrà posar el focus en les feines que aporten valor; i la formació per millorar la professionalitat dels equips.
“Creiem que el debat sobre el futur del sector l’hem de fer junts amb les grans destinacions de càmping europeu com la nostra. Això no s’havia fet mai fins ara” ha manifestat Miquel Gotanegra, president de la Federació Catalana de Càmpings. “Amb els càmpings de la regió d’Occitània coincidim en que una de les grans apostes és seguir adaptant els establiments al canvi climàtic i impulsant mesures en la línia dels objectius de desenvolupament sostenible”, ha afegit el president de la FCC.
“Compartim característiques similars, preocupacions i problemàtiques comunes. Estem decidits a establir una col·laboració estreta entre les nostres dues federacions per donar suport als nostres càmpings associats, ajudar-los a progressar i anticipar els reptes futurs", ha declarat Philippe Robert, president de la FHPA Oc.