Els Mossos detenen un home a Banyoles i en denuncien penalment un altre relacionats amb el furt del gos Lucky a Navata

2025-02-13 18:00

Agents de la Policia de la Generalitat – Mossos d'Esquadra de la comissaria de Figueres van detenir ahir un home de 51 anys, com a presumpte autor d’un delicte de furt. També van denunciar penalment un altre implicat en el furt, un home de 42 anys

Els fets es remunten al mes de novembre quan els mossos van saber s’havia sostret un gos anomenat Lucky de l’interior del pati d’un domicili a la localitat de Navata.

Davant d’aquests fets, els mossos de la comissaria de Figueres van començar les tasques d’investigació que van encaminar-se des d’un primer moment a fer la recerca de la persona que havia estat enregistrada per les càmeres de seguretat de l’habitatge i poder trobar totes les proves per aconseguir establir la seva autoria.

Els agents van trobar la furgoneta implicada en els fets i van identificar-ne el conductor habitual. Després de fer la inspecció a l’interior del vehicle durant la mateixa tarda, es va trobar la xapa identificativa de l’animal i rastres de pèl del gos sostret.

La mateixa nit dels fets els agents van localitzar i denunciar penalment el conductor habitual de la furgoneta per la seva possible relació amb els fets. L’home, de 29 anys, no va declarar i es va negar a explicar el què havia passat.

La investigació va portar a saber que els dos homes que havien sostret el gos possiblement haurien estat induïts per una tercera persona que els hi hauria encarregat endur-se l’animal.

Els mossos d’investigació de Figueres van continuar les indagacions per poder extreure els indicis necessaris fins poder identificar l’autor material del furt i la persona inductora del delicte.

Ahir es va aconseguir disposar de totes les dades per confirmar-ne l’autoria del segon ocupant de la furgoneta i se’l va detenir. Tanmateix també es va identificar l’inductor i se’l va denunciar penalment i avui s’ha personat en seu judicial.

Tot i la detenció i denuncia dels autors dels fets, l’animal no ha estat localitzat.

El detingut, sense antecedents, ha passat avui 13 de febrer a disposició del jutjat encarregat de conèixer la causa. L’inductor també s’ha presentat al Jutjat de Figueres que coneix dels fets.